Friday, April 15, 2011

Di Sini Kalam Qalbi Bermula


Bismillaahirrahmaanirraahiim

Ya Allah
Aku insan lemah
Permudahkanlah aku untuk mencintai apa yang Engkau cinta
Bantulah aku untuk terus membenci apa yang Engkau murka

Ya allah
kurniakanlah ketenangan, kekuatan dan petunjukMU kepadaku
agar aku dapat mmbezakan apa yang dicintaiMU dan apa yang dimurkaiMU
Sedarkanlah aku bahawa segala yang hadir dalam hidupku adalah milik mutlakMu

Jadikanlah perjalanan hidupku sepanjang meniti arus perjuangan di persinggahan ini
mendekatkan lagi diriku padaMu

Jadikanlah titisan mutiara laut biru dari seluas lautan ilmuMu yang Kau pinjamkan kepadaku ini
mengindahkan lagi akhlakku padaMu
menyegarkan lagi cintaku padaMu
menyuburkan lagi imanku padaMu

My mouth begin to speak
But there is no voice out from my throat
The harder I try to speak
The weaker the voice be
And finally silence surround me

Now and here
My heart start talking
With the help of my fingers
I begin expressing
what my heart feel
And what my mind think

No comments:

Post a Comment